Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Στροφές-Παγίδες

altΣτροφές-Παγίδες

Στην οδήγηση πρέπει να είμαστε πάντοτε προσεκτικοί ειδικά σε κλειστές στροφές όταν βρέχει, διότι γίνονται παγίδες για τους νέους οδηγούς και όχι μόνο. Το πρόβλημα είναι κυρίως όταν πέσουν οι πρώτες σταγόνες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται γλίτσα. Έτσι δημιουργούνται ατυχήματα και οι οδηγοί αναρωτιούνται τι πήγε στραβά, κυρίως όταν η στροφή είναι γνωστή γι' αυτούς. Προσωπικά την έπαθα κι εγώ. Ξεγελασμένος από την γνώριμη στροφή είχα λίγο περισσότερη φόρα απ' ότι έπρεπε και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου "ξεκόλλησε" αμέσως! Κάνω ανάποδο τιμόνι και προσπαθώ να το επαναφέρω σε ευθεία γραμμή αλλά το αυτοκίνητο είχε ήδη ανοίξει την γραμμή του πολύ (εκτίμηση: 50 μοίρες πάνω-κάτω)! Αναγκάστηκα να τερματίσω σχεδόν όλη τη διαδρομή του τιμονιού, και να μην το αφήσω να μου κάνει τετ-α-κε. Το αυτοκίνητο "άκουσε" στην εντολή μου και μάζεψε το πίσω μέρος αλλά λόγο ολισθηρότητας δε σταμάτησε να πλαγιολισθεί και έφυγε λιγάκι από την αντίθετη μεριά! Με το δεύτερο ανάποδο τιμόνι η "ουρά" συμμορφώθηκε και ήρθε στη γραμμή της χωρίς άλλα νάζια. Σταμάτησα πιο κάτω και κατέβηκα από τ' αμάξι χωρίς να μπορέσω να κρύψω το χαμόγελο στα χείλι μου. Η καρδιά μου όμως χτυπούσε ακόμη δυνατά ενώ το μυαλό μου δεν ήθελε να σκέφτεται τι θα μπορούσε να είχε συμβεί αν τελικά έφευγα από το δρόμο.
Λίγη ώρα αργότερα μπήκα μέσα έβαλα μπρος κι έφυγα. Στο δρόμο σκεφτόμουν πως αν δεν ήξερα πως να συμπεριφερθώ στο αυτοκίνητο σε τέτοιες καταστάσεις, μπορεί και να απειλούνταν η ζωή μου. Η εμπειρία που απέκτησα από τις Handbrake turn πλαγιολισθήσεις που έκανα παλιότερα, δεν ήταν μύθος...Ναι η εμπειρία αυτή μου έσωσε τη ζωή!

Οδήγηση σε διάφορες συνθήκες

Οδήγηση στην βροχή


Η βροχή αυξάνει τον κίνδυνο ολίσθησης αφού το νερό μειώνει την τριβή μεταξύ των ελαστικών σας και του δρόμου. Η βροχή επίσης μειώνει την ορατότητα, άρα πρέπει να οδηγούμε όπως πάντα αμυντικά με ιδιαίτερη προσοχή, πρέπει να χρησιμοποιούμε τους υαλοκαθαριστήρες μας, να αυξήσουμε την απόσταση που ακολουθούμε άλλα οχήματα και να κρατούμε το βλέμμα μας συνεχώς μπροστά μας αφού σε συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος χρειαζόμαστε σχεδόν διπλάσια απόσταση να σταματήσουμε.
 Επίσης για να μειώσουμε την πιθανότητα ολίσθησης πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα ελαστικά μας είναι σε καλή κατάσταση, πρέπει να οδηγούμε αργά ιδιαίτερα στις στροφές, πρέπει να στρίβουμε όσο πιο απαλά γίνετε, πρέπει να αποφύγουμε τους απότομους ελιγμούς και την υπερβολική πίεση στο φρενάρισμα μας. Προσπαθήστε αν γίνετε να οδηγείτε σε στεγνά σημεία του δρόμου και να ακολουθείτε τα στεγνά σημεία που αφήνουν τα ελαστικά τον προπορευόμενων οχημάτων.

Οδηγώντας σε ομίχλη


Η ομίχλη μειώνει δραματικά την ορατότητα του δρόμου. Για να οδηγούμε με ασφάλεια στην ομίχλη πρέπει να ακολουθούμε τους εξής κανόνες:
•    Πρέπει να οδηγούμε αμυντικά,
•    Πρέπει να κοιτάζουμε συνεχώς τον δρόμο μπροστά μας,
•    Δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τα δυνατά(ψηλά) μας φώτα καθώς το φως αντανακλάτε στην ομίχλη και μειώνει ακόμη περισσότερο την ορατότητα μας,
•    Πρέπει να χρησιμοποιούμε τα κανονικά μας φώτα και τα φώτα ομίχλης (fog lights) εάν διαθέτει το όχημα μας,
•    Αυξήστε τις αποστάσεις που ακολουθείτε,
•    Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα σήματα,
•    Μην προσπερνάτε άλλα οχήματα,
•    Αποφύγετε απότομους ελιγμούς,
•    Χρησιμοποιείτε τους υαλοκαθαριστήρες σας για να καθαρίσετε το μπροστά και το πίσω παρμπρίζ.


Οδηγώντας στο χιόνι


Το χιόνι μπορεί να προκαλέσει ολίσθηση καθώς η παγωμένη επιφάνεια του δρόμου μειώνει την τριβή μεταξύ των ελαστικών και του οδοστρώματος. Χρησιμοποιείτε αντιολισθητικές αλυσίδες, οδηγείτε αμυντικά με ιδιαίτερη προσοχή, στρίβετε όσο πιο ομαλά μπορείτε και χωρίς απότομους ελιγμούς. Μην πιέζετε τα φρένα απότομα καθώς είναι πολύ εύκολο να κλειδώσουν σε χιονισμένες συνθήκες, αυξήστε την απόσταση που ακολουθείτε άλλα οχήματα καθώς χρειάζεστε διπλάσια απόσταση να σταματήσετε σε χιονισμένες συνθήκες και κρατάτε το βλέμμα σας συνεχώς στον δρόμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου