Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Γενικές Συμβουλές Για τον αυτοκινητιστή

Πέραν από τις οδικές ικανότητες και τεχνικές ασφαλείας, η ασφαλής οδήγηση εξαρτάται από την φυσική και πνευματική κατάσταση του οδηγού.
Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι η κακή φυσική και πνευματική κατάσταση οδηγεί σε επιθετική οδική συμπεριφορά η οποία επηρεάζει την ασφάλεια σας και την ασφάλεια των άλλων με το να λαμβάνονται λάθος αποφάσεις και κακοί υπολογισμοί.

Απαγορεύεται η οδήγηση:
•    Όταν είστε τραυματισμένοι ή άρρωστοι,
•    Μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ναρκωτικών ουσιών και φαρμάκων,
•    Όταν είσαστε κουρασμένοι,
•    Όταν είσαστε νευριασμένοι η σε κακή διάθεση.

Φοράμε πάντα την ζώνη ασφαλείας. Έχουν αναφερθεί θάνατοι ακόμα και σε συγκρούσεις με χαμηλές ταχύτητες!!!

Φροντίζουμε ώστε το κάθισμα να βρίσκεται ρυθμισμένο στην σωστή θέση.
Η σωστή θέση του καθίσματος αυξάνει την ορατότητα του δρόμου και τον έλεγχο του οχήματος. Με την σωστή θέση του καθίσματος σε συνδυασμό με την χρήση της ζώνης ασφαλείας, μειώνεται δραματικά ο κίνδυνος σοβαρών τραυματισμών στην περίπτωση κάποιας σύγκρουσης.
•    Καθίστε σε μια ευθύγραμμη κάθετη στάση και ρυθμίστε το τιμόνι ούτως ώστε οι αγκώνες να είναι ελάχιστα λυγισμένοι.
•    Ρυθμίστε το ύψος του προσκέφαλου του καθίσματος στην θέση που ευθυγραμμίζει το κέντρο της κεφαλής σας με το κέντρο του προσκέφαλου. Αυτό θα αποτρέψει τραυματισμούς στον αυχένα σε περίπτωση που πέσει πάνω μας όχημα που ακολουθεί πίσω μας.
•    Ρυθμίστε το κάθισμα έτσι ώστε να είσαστε σε θέση να βλέπετε πάνω από το τιμόνι και περίπου πέντε μέτρα μπροστά από το όχημα.
•    Ρυθμίστε το κάθισμα έτσι ώστε τα πόδια σας να μπορούν να πιέσουν άνετα μέχρι το τέρμα όλα τα πεντάλ.
•    Αφήστε αρκετό χώρο μεταξύ του τιμονιού και του καθίσματος.

Οι καθρέφτες πρέπει να ρυθμίζονται σωστά έτσι ώστε να μειώνονται τα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου. Τα τυφλά σημεία είναι σημεία χωρίς ορατότητα, ακόμα και με την χρήση των καθρεφτών. Τα τυφλά σημεία βρίσκονται δεξιά και αριστερά του αυτοκινήτου περίπου μεταξύ της μέσης του αυτοκινήτου προς τα πίσω και είναι η κύρια αιτία ατυχημάτων κατά την διάρκεια αλλαγής λωρίδας.  Ρυθμίσετε τον μεσαίο καθρέφτη σε τέτοια θέση, έτσι ώστε να βλέπετε κατευθείαν πίσω σας. Ενώ  για μεγαλύτερη ασφάλεια συνιστάτε να μετακινείτε το κεφάλι σας δεξιά-αριστερά και να κάνετε πάντα ένα δεύτερο έλεγχο, προσπαθώντας να εξαλείψετε τα τυφλά σημεία πριν από την αλλαγή λωρίδας.



Πριν καν ξεκινήσετε το όχημα σας πρέπει πάντα να προσδένεστε στο όχημα με την ζώνη ασφαλείας. Ως οδηγός, είστε υπεύθυνος για τις ζωές των επιβατών σας, οπότε δεν ξεκινάτε χωρίς και οι επιβάτες να φορούν την ζώνη ασφαλείας.
Οι ζώνες ασφαλείας των αυτοκινήτων είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύουν την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών με το να μας κρατήσουν εντός του οχήματος σε περίπτωση πρόσκρουσης. Μπορεί να μας συγκρατήσουν για να μην κτυπήσουμε στο τιμόνι, το ταμπλό, το παρμπρίζ ή ακόμα και σε άλλους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης.
Οι αερόσακοι δεν αντικαθιστούν τις ζώνες ασφαλείας, πάντα πρέπει να φοράμε ζώνες ασφαλείας.
Ρυθμίζουμε το ύψος της ζώνης να περνά πάνω από τον ώμο μας ακριβώς, καθώς και
πάνω από τους γοφούς μας και όχι πάνω από το στομάχι μας.

Ποτέ δεν πρέπει να βάζουμε το μέρος της ζώνης που πρέπει να περνά πάνω από τον ώμο μας, κάτω από την μασχάλη μας.  Επίσης ποτέ δεν πρέπει να χρησιμοποιείται η  ζώνη για πάνω από δυο άτομα την ίδια ώρα.

Ο ανθρώπινος παράγοντας και η έλλειψη οδικής συμπεριφοράς είναι οι πιο συχνοί λόγοι για ένα όχημα να κτυπήσει το προπορευόμενο όχημα μπροστά του.

Οι περισσότεροι χρήστες του δρόμου έχουν επιθετική οδική συμπεριφορά η οποία οδηγεί σε λάθος υπολογισμούς και αποφάσεις. Μια από αυτές είναι η ελλιπής διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.

Υπάρχουν αρκετοί παράμετροι όπου πρέπει να λάβουμε υπόψη πριν να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε σωστές αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα. Μερικές από αυτές τις παραμέτρους είναι:
•    Ο χρόνος που χρειάζεται ένας οδηγός να αναγνωρίσει ένα πιθανό κίνδυνο στο δρόμο,
•    Ο χρόνος που χρειάζεται ένας οδηγός να αντιδράσει σε περίπτωση κάποιου τέτοιου κινδύνου,
•    Ο χρόνος που χρειάζεται το σύστημα πέδησης (τα φρένα) να σταματήσουν το όχημα.

Όλοι οι οδηγοί πρέπει να είναι εντελώς συγκεντρωμένοι στην οδήγηση και να κρατούν τα μάτια τους συνεχώς στον δρόμο για να αποφύγουν τυχών κινδύνους.

Η χρήση κινητών τηλεφώνων ακόμα και με ανοικτή ακρόαση ή “hands free”, η ανάγνωση οτιδήποτε εντύπων, ακόμα και χαρτών, η ρύθμιση σταθμών ράδιου ή του κλιματιστικού, η κατανάλωση φαγητού ή ποτών, το κάπνισμα ή το να γυρνάς πίσω σου το κεφάλι ή να κοιτάς τον συνοδηγό αντί τον δρόμο την ώρα που του μιλάς, είναι παράγοντες που έχουν φέρει τραγικά αποτελέσματα στο παρελθόν.


Σαν οδηγός πρέπει πάντα να οδηγάς αμυντικά και να περιμένεις μια απρόσμενη/αντικανονική/λανθασμένη/παράνομη κίνηση από τους άλλους οδηγούς γύρο σου.

Μερικές από αυτές τις περιπτώσεις για τις οποίες πρέπει διαρκώς να προσέχουμε είναι οι ακόλουθες:
•    Ότι κάποιο όχημα μπορεί να αλλάξει λωρίδα ή κατεύθυνση χωρίς να χρησιμοποιήσει τα σωστά προειδοποιητικά σήματα,
•     Ότι κάποιο όχημα που δείχνει ότι θα αλλάξει λωρίδα μπορεί να έχει ξεχάσει τους δείκτες του ενεργοποιημένους,
•    Ότι κάποιο όχημα μπορεί να μην υπακούσει σε σήμα της τροχαίας όπως πινακίδες STOP ή φώτα τροχαίας και να ανακόψει την πορεία σας. Διασταυρώνετε με προσοχή,
•    Ότι οι άλλοι οδηγοί μπορεί να μην έχουν τις απαραίτητες ικανότητες και γνώσεις.

Πάντα χρησιμοποιούμε τα σωστά φλας όταν αλλάζουμε κατεύθυνση ή λωρίδα. Το να μην χρησιμοποιήσουμε τα φλας μας μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα αφού οι άλλοι οδηγοί δεν θα είναι ενήμεροι για τις ενέργειες σκοπεύουμε να κάνουμε..

Υπακούμε τις σημάνσεις της αστυνομίας και της τροχαίας.

Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι είναι πιο δύσκολο να προσέξουμε ποδήλατα και μοτοσυκλέτες λόγω του μικρού τους μεγέθους.
Πάντα ο οδηγός του αυτοκινήτου πρέπει να αφήνει σημαντικό χώρο μεταξύ του οχήματος του και της μοτοσικλέτας/ποδηλάτου αφού τέτοια οχήματα μπορεί να αναγκαστούν να κάνουν απότομους ελιγμούς για να αποφύγουν τυχών επικίνδυνες επιφάνειες στους δρόμους οι οποίες δεν αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο σε ένα αυτοκίνητο, όπως μικρές λακκούβες.

Πριν προσπεράσετε ένα όχημα που κινείται πιο αργά από εσάς πρέπει πρώτα να λάβετε υπόψη αρκετούς παράγοντες όπως χαρακτηριστικά του δρόμου, σήματα κυκλοφορίας κτλ. Πριν προσπεράσετε βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν οχήματα πίσω σας ή δίπλα σας που προσπαθούν να σας προσπεράσουν, με το να ελέγξετε τον κεντρικό καθρέπτη σας, τους πλαϊνούς καθρέπτες σας και τα τυφλά σας σημεία. Εάν ο δρόμος μπροστά σας είναι καθαρός χρησιμοποιήστε το αριστερό φλας του οχήματος σας για να πληροφορήσετε τον οδηγό μπροστά σας για τις προθέσεις σας. Κινηθείτε προς την αριστερή λωρίδα αφήνοντας αρκετό χώρο μεταξύ εσάς και του οχήματος που προσπερνάτε. Κάντε ένα δεύτερο έλεγχο ότι ο δρόμος μπροστά από το όχημα που προσπερνάτε είναι καθαρός και αναπτύξετε ελαφρά για να προσπεράσετε γρήγορα. Μόλις περάσετε το όχημα και πριν επανέλθετε στην ξανά στην δεξιά λωρίδα χρησιμοποιήστε το δεξί φλας του οχήματος σας και σιγουρευτείτε ότι έχετε αρκετό χώρο να εισέλθετε στην δεξιά λωρίδα. Να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί την νύχτα.

Μην προσπαθήσετε να προσπεράσετε όταν προσεγγίζετε φώτα τροχαίας, κυκλικούς κόμβους, διαβάσεις πεζών ή εκεί που απαγορεύετε το προσπέρασμα με πινακίδες τροχαίας ή σήματα του ΚΟΚ. Μην προσπαθήσετε να προσπεράσετε σε στενούς δρόμους, στροφές ή υπό κακές καιρικές συνθήκες και με κακή ορατότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου