Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Γενικές Συμβουλές Για τον μοτοσυκλετιστή

Μιας και στην κίνηση με δίκυκλο ή μοτοσυκλέτα συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό και το ίδιο το σώμα μας, φροντίζουμε να βρισκόμαστε σε καλή φυσική κατάσταση, ενώ απαιτείται και υψηλότερος βαθμός συγκέντρωσης από ότι στην οδήγηση με αυτοκίνητο. Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένας μοτοσικλετιστής είναι η ορατότητα και κυρίως πως θα γίνει ορατός στους υπόλοιπους χρήστες της οδού. 
Πώς να γίνεται ορατοί;
•    Βεβαιωθείτε ότι τα φώτα πορείας είναι αναμμένα μέρα και νύκτα.
•    Χρησιμοποιείτε αντανακλαστικές ταινίες πάνω στα ρούχα σας, ενώ για τις βραδινές σας βόλτες καλό είναι να φοράτε ρούχα με φωτεινά χρώματα και ανοιχτόχρωμο κράνος, έτσι ώστε να σας διακρίνουν οι υπόλοιποι οδηγοί ευκολότερα από μεγάλη απόσταση.
•    Τα αυτοκίνητα και φορτηγά έχουν νεκρά ή τυφλά σημεία στους καθρέπτες τους, ανάλογα με τον όγκο τους και τις γωνίες τους, οπότε καλό είναι να αποφεύγετε να βρίσκεστε εκεί.
•    Όταν επιβραδύνεται ή λίγο πριν σταματήσετε καλό είναι να αναβοσβήστε τα φώτα των φρένων σας εγκαίρως, ώστε να ενημερωθούν οι υπόλοιποι οδηγοί για τις προθέσεις σας.
•    Γενικά να θυμάστε ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων έχουν πρόβλημα στο να δουν τους μοτοσικλετιστές, όπως επίσης και να υπολογίσουν τον χρόνο αντίδρασης τους.

Ανάμεσα στον αναβάτη μιας μοτοσικλέτας και το έδαφος παρεμβάλλεται μόνο ο προστατευτικός εξοπλισμός, άρα είναι απαραίτητο να είμαστε εφοδιασμένοι με την στολή και το σωστό κράνος. Οι προτεραιότητες μας όταν οδηγούμε μια μοτοσικλέτα δεν πρέπει να είναι η καλαίσθητη εμφάνιση των μαλλιών μας, αλλά η ίδια μας η ζωή.
•    Φοράμε προστατευτικό εξοπλισμό για τα μάτια και κράνος εγκεκριμένης ποιότητας.
•    Επιλέγουμε μακριά μανίκια και παντελόνια, μπότες που καλύπτουν τον αστράγαλο και γάντια για τα χέρια.
•    Καλύτερη επιλογή είναι ο δερμάτινος ρουχισμός ή ο ρουχισμός με ειδικές εσωτερικές επενδύσεις για ακόμα μεγαλύτερη προστασία σε περίπτωση πτώσης.
•    Το βασικότερο όμως που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι δεν κάνουμε καμία μετακίνηση, όσο μικρή και να είναι αυτή, χωρίς κράνος.
Εφόσον έχουμε προμηθευτεί τον κατάλληλο εξοπλισμό, το επόμενο βήμα είναι να γνωρίσουμε καλά την μοτοσικλέτα μας. 

Εξοικειωθείτε με την Μοτοσικλέτα σας. Εξασκηθείτε. Αναπτύξετε τις τεχνικές σας πριν μπείτε σε δρόμο με μεγάλη κυκλοφορία. Μάθετε πως να χειρίζεστε την μοτοσικλέτα σας σε συνθήκες όπως αμμώδης επιφάνειες στον δρόμο, χαλίκια, νερό, δυνατούς ανέμους και ανομοιόμορφες επιφάνειες.

Φορέσατε τον ειδικό σας ρουχισμό και το κράνος και είσαστε έτοιμοι για τον δρόμο;
Να θυμάστε ότι η οδήγηση και η συμπεριφορά στον δρόμο είναι θέμα παιδείας και δείχνει τον πολιτισμό μας. Διευκολύνουμε τους υπόλοιπους για να μας διευκολύνουν και αυτοί, τακτικές εγωισμού, υπερβολές, παραβιάσεις ΚΟΚ καθώς και σημάτων stop, αλκοόλ και οδήγηση δίχως κράνος  δεν έχουν θέση στην μοτοσικλέτα μας. 
Ελέγχουμε τον δρόμο συνεχώς για αλλαγές στις συνθήκες που επικρατούν διατηρώντας την συγκέντρωση μας σε υψηλό βαθμό. 
Δίνουμε στον εαυτό μας χώρο και χρόνο για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε στις ενέργειες των άλλων οδηγών. Δίνουμε χώρο και χρόνο στους υπόλοιπους οδηγούς για να μπορέσουν και αυτοί να αντιδράσουν στις δικές μας ενέργειες. Προσέχουμε τα οχήματα που στρίβουν, φροντίζουμε να κάνουμε προβλέψεις για τις προθέσεις  τους.  Τηρούμε αποστάσεις ασφαλείας και αποφεύγουμε τα νεκρά σημεία των προπορευόμενων οχημάτων. 
Τοποθετούμαστε στην λωρίδα κίνησης μας και στο σημείο που είμαστε πιο ορατοί από τα γύρω οχήματα μας και φροντίζουμε να ενημερώνουμε τα γύρω οχήματα για την επόμενη μας κίνηση εκ των προτέρων. Χρησιμοποιούμε πάντα φλάς.
Αποφεύγουμε τις κυματοειδής κινήσεις μεταξύ λωρίδων (φιδάκια, ζιγκ-ζαγκ), οδηγούμε αμυντικά, αποφεύγοντας τους αιφνιδιαστικούς ελιγμούς. Αν οι συνθήκες επιβάλλουν έναν ελιγμό, πρώτα ελέγχουμε την κίνηση, μετά γνωστοποιούμε τις προθέσεις μας στους υπόλοιπους οδηγούς και έπειτα τον πραγματοποιούμε με ασφάλεια.  Αποφεύγουμε τις σφήνες ανάμεσα σε σταματημένα οχήματα καθώς και την κίνηση ανάμεσα σε δυο σειρές αυτοκινήτων. Πάντα μπορεί να παραμονεύει κάποιος άλλος μοτοσικλετιστής ή κάποιος πεζός, ακόμα χειρότερα να ανοίξει κάποια πόρτα.   
Να θυμάστε:
Δώστε στον εαυτό σας χώρο. Οι οδηγοί αυτοκινήτων συχνά δεν βλέπουν τις μοτοσικλέτες. Ακόμα και όταν οι οδηγοί αυτοκινήτων σας δουν, η πιθανότητα να μην έχουν οδηγήσει ποτέ μοτοσικλέτα είναι μεγάλη και δεν μπορούν να υπολογίσουν την ταχύτητα σας.
Επίσης: Η πιο συνηθισμένη εξήγηση ενός αυτοκινητιστή που έκοψε το δρόμο ενός μοτοσικλετιστή είναι: «δεν τον είδα». Η μοτοσικλέτα μπορεί να είναι μικρή σε μέγεθος αλλά είναι ορατή. Ωστόσο,  πάρα πολύ συχνά οι αυτοκινητιστές δεν βλέπουν τους μοτοσικλετιστές επειδή δεν δίνουν αρκετή προσοχή στις μοτοσικλέτες.
Πρέπει να προσελκύετε την προσοχή τους, φυσικά με σεβασμό και όχι με επιθετικούς ελιγμούς!! Μην διστάζετε να χρησιμοποιείτε την κόρνα σας. Μην οδηγείτε πίσω από ένα μεγάλο φορτηγό ή στα τυφλά σημεία ενός οχήματος. Χρησιμοποιείτε τους προβολείς της μοτοσικλέτας όλες της ώρες ακόμη και την πιο ηλιόλουστη μέρα. Τη νύχτα, μπορείτε να χρησιμοποιείτε αντανακλαστικές ταινίες πάνω στην μοτοσικλέτα σας για να γίνετε πιο ορατοί. Πρέπει πάντα να χρησιμοποιείτε τα φλας ώστε να ενημερώνετε έγκαιρα τους υπόλοιπους οδηγούς για τις προθέσεις σας, ενώ σε περίπτωση που πρέπει να δώσετε έμφαση, χρησιμοποιήστε τα χέρια σας δείχνοντας την κατεύθυνση σας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου